Het nieuwe QMandS
QMandS doet inmiddels meer dan (event) marketing alleen en focust steeds meer op het samenbrengen van Business-To-Business in een duurzame omgeving. Verder biedt het voor groepen steeds meer oplossingen aan. Zowel op persoonlijk vlak, als tijdens een teambuilding, teamactiviteit of teamtraining. Wij begrijpen dat live communicatie, maatschappelijk handelen en transparantie hierin belangrijk zijn.
Onze ambitie is om komende jaren verder te groeien door middel van marktontwikkeling en productontwikkeling. Door de gewijzigde focus van 'marketing en duurzaamheid' naar 'meetings en oplossingen' is de tenaamstelling QMandS omgezet naar Quality Meetings and Solutions. Hierbij wordt duurzaamheid als vanzelfsprekend geacht.
Kernwaarden
Wij zijn continu bezig om onze producten te vernieuwen en zoeken steeds naar nieuwe technologieën om te implementeren in onze producten. Ook spelen we bij ons aanbod in op ontwikkelingen binnen bedrijven en in de samenleving. Duurzaamheid staat bij ons centraal. Wij vinden het een grote uitdaging om evenementen in de breedste zin van het woord duurzaam neer te zetten en gaan die uitdaging graag aan. Denk hierbij aan mobiliteit (transport van mensen, maar ook elektrische city tochten), social return of bijvoorbeeld social food waste.
We leven in een wereld waarin we steeds met elkaar verbonden (kunnen) zijn en daar haken wij als organisatie graag op in. Tijdens groepsactiviteiten is er bij uitstek de gelegenheid om nieuwe ervaringen op te doen en jezelf en elkaar op een andere manier te ervaren. Niet alleen tijdens een activiteit zijn we in contact met elkaar, maar ook online waar we onze mooie ervaringen delen en anderen betrekken bij onze events. Technologie speelt een belangrijke rol bij verbinden. Social media, VR, AR en hologram zijn toepassingen die wij integreren in deze nieuwe tijd.
In de breedste zin van het woord willen wij mensen activeren. Steeds meer hebben we zittend werk of ploffen we op de bank na ons werk. Met onze producten motiveren we deelnemers om lichamelijk in beweging te zijn, maar ook activeren we door samen te komen en elkaar te inspireren met nieuwe ideeën. Samen met de klant gaan we actief aan de gang om een mooie en onvergetelijke dag te organiseren en de dag ook echt bijzonder te maken. Bij voorkeur doen we dit buiten.
We geloven erin dat je samen sterker staat en dat brengen wij graag over aan onze medewerkers. Zij geven dat op hun beurt weer door aan onze stakeholders (waaronder klanten, leveranciers en partners). Zo werken we elke keer weer samen aan ons kernproces en aan mooie momenten. Zo zijn Social Fun en Social Play activiteiten die wij intern en extern verzorgen. Enthousiasme en plezier staan hierin centraal met als motto: Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd. En is zo waar!
Visie
Met QMandS werken wij dagelijks aan nieuwe en innovatieve activiteiten waarmee we onze klanten een onvergetelijke dag (of dagen) kunnen bezorgen. Hiervoor bedenken wij continu specifieke product-marktcombinaties, welke aansluiten bij de verschillende doelgroepen en behoeften van de klant. We brengen mensen samen om te ervaren. We gaan enerzijds graag naar buiten (als het weer het toe laat) om lekker actief bezig te zijn in de vorm van bijvoorbeeld een teambuilding en social fun activiteit. Anderzijds verzorgen wij diepgang en plezier door coaching en teamtrainingen. Dit is hoe we onze dagen het liefst invullen en dat willen nog jaren blijven doen.
Missie
Het bedrijf QMandS is in 2010 als ZZP-er gestart door passie en interesse in evenementen, teamtraining en (event)marketing en met het geloof door samen te werken verder te komen. Daarom werkten wij vlak na de start gedurende ruim 7 jaar intensief met de Be Event Group samen en ontwikkelden wij met elkaar continu nieuwe uitjes, concepten en ideeën in de evenementen markt. De samenwerking in de groep, maar ook met vele (horeca)partners zorgde voor groei. Zowel financieel als in personeel. Dit is ook waarom wij het grootste evenementenbureau voor groepsuitjes in regio Eindhoven en omstreken zijn geworden.
QMandS heeft tevens slimme en geslaagde product-marktcombinaties op de (inter)nationale markt gebracht, waaronder duurzaam-uitje.nl en meetings-incentives-eindhoven.com. Wij houden van social fun en play, verzorgen aan onze klanten diverse teambuilding, workshops en personeelsuitjes, maar leveren ook coaching en teamtraining als dat (vooraf, achteraf of separaat) nodig is. Gewoon doen, actie ondernemen met oog voor kwaliteit, duurzaamheid en klantbehoeften, dat is QMandS samen met enthousiaste medewerkers en eigen trainers en begeleiders.
QMandS bv is MVO Nederland partner, SITE member, STO Garant lid, Eventbranche lid, Erkend leerbedrijf en heeft het gouden keurmerk Duurzaam Ondernemer behaald.
Geschiedenis
2010: Oprichting QMandS door eigenaar Niels Lodewijks. Het consultancybureau QMandS bestond toen voornamelijk uit (event) marketing en duurzame product(oplossing)en. QMandS heette toen Quality Marketing and Sustainability.
2011: Oprichting Be Relactive Events (BRE) door Niels Lodewijks, vanwege zijn grote interesse en passie voor de evenementenmarkt. BRE was de eerste franchisenemer in de franchiseformule van de Be Event Group (BEG). De BEG verzorgt landelijk bedrijfsuitjes, workshops, teambuilding en groeit in de periode 2011-2015 uit naar meerdere franchisenemers.
2013: Oprichting Duurzaam Bedrijfsuitje: een 'groen' groepsuitjes label met duidelijke MVO focus, welke specifiek landelijk is gepositioneerd voor de corporate bedrijven en overheidsmarkt. De organisatie behaalt in 2014 het zilveren keurmerk en het jaar erop (2015) het gouden keurmerk duurzaam ondernemer, en wordt tevens MVO Nederland partner.
2015: Activiteiten franchise rayons Breda/Tilburg (Be Xventure Events) en Arnhem/Nijmegen (Be Fun Events) worden overgenomen. Oprichting Coachingskamer Eindhoven: specifiek merk voor coaching en teamtraining, waarbij het Enneagram model centraal staat.
2016: Oprichting Meeting Incentives Eindhoven: Een internationaal Engelstalige website specifiek voor regio Eindhoven en de zogenaamde MICE markt. Dit merk specialiseert zich ook als DMC (Destination Management Company). In dat jaar worden wij ook SITE member en voldoen aan de strenge eisen.
2018: Franchise organisatie BEG wordt door franchisegever gestopt. Er wordt door QMandS gebouwd aan een nieuwe organisatie, huisstijl en formule Relactive Events.
2019: Van eenmanszaak naar een Besloten Vennootschap. Ofwel Quality Meetings and Solutions B.V. (korweg Qmands B.V.).
2020: Coronacrisis in de evenementenmarkt, QMandS B.V. werkt aan diverse online (teambuilding) oplossingen en ontwikkelt en richt de webshop Fun Tochten Nederland op. Een groot succes, er worden tijdens covid-19 duizenden webshop tickets verkocht aan vooral gezinnen (die toen 'niets' konden doen in uitjes).
2022: Twee jaar coronacrisis in de eventbranche (reisbranche / DMC / MICE) met weinig perspectief: Ondanks dit feit heeft QMandS B.V. met haar merken twee uitstekende jaren gedraaid mede door inzet van gemotiveerd personeel, trouwe klanten en tegelijk de nieuwe business in online teambuilding en webshop tickets van Fun Tochten Nederland.
2024: Duurzaam Bedrijfsuitje draait ruim 10 jaar, en na de corona periode is dit merk aanzienlijk gegroeid. Om de groei komende jaren voort te zetten, gaan we merk Duurzaam Bedrijfsreisje in de mart zetten. Ofwel voor bedrijven duurzame en maatschappelijke reisjes in Europa.
2025: QMandS personeel en oprichter Niels Lodewijks vieren haar 15-jarig bestaan.
Copyright 2010-2025 © QMandS B.V.