Organisatie

Geschiedenis

2010: Oprichting QMandS door Niels Lodewijks. Het consultancybureau QMandS bestond toen voornamelijk uit (event) marketing en duurzame product(oplossing)en. QMandS heette toen Quality Marketing and Sustainability.

2011: Oprichting Be Relactive Events (BRE) door Niels Lodewijks, door zijn grote interesse en passie voor de evenementenmarkt. BRE was de eerste franchisenemer in de franchiseformule van de Be Event Group (BEG). De BEG verzorgt landelijk bedrijfsuitjes, workshops, teambuilding en groeit in de periode 2011-2015 uit naar meerdere franchisenemers.

2013: Oprichting Duurzaam Bedrijfsuitje: een 'groen' groepsuitjes label met duidelijke MVO focus, welke specifiek landelijk is gepositioneerd voor de corporate bedrijven en overheidsmarkt. De organisatie behaalt tevens het zilveren (2014) en gouden (2015) keurmerk duurzaam ondernemer, en wordt MVO Nederland partner.

2015: Activiteiten franchise rayons Breda/Tilburg en Arnhem/Nijmegen worden overgenomen. Oprichting Coachingskamer Eindhoven: specifiek merk voor coaching en teamtraining, waarbij het Enneagram model centraal staat.

2016: Oprichting Meeting Incentives Eindhoven: een internationaal label specifiek voor Eindhoven en de zogenaamde MICE markt. De organisatie wordt tevens SITE member.

2018: Franchise organisatie stopt, er wordt gebouwd aan een nieuwe (inter)nationale organisatie en formule onder de naam Relactive Events.

2019: QMandS richt een BV op, en gaat verder onder de naam Quality Meetings and Solutions bv.

Het nieuwe QMandS

QMandS doet inmiddels meer dan (event) Marketing alleen en focust meer en meer op het samenbrengen van Business-To-Business in een duurzame omgeving. Verder biedt het voor groepen steeds meer oplossingen aan, of dat nu op persoonlijk vlak is, een teambuilding, teamactiviteit of teamtraining. Wij begrijpen dat live communicatie, maatschappelijk en transparantie hierin belangrijk zijn.

De ambitie is om komende jaren verder te groeien door middel van marktontwikkeling en productontwikkeling. Door de gewijzigde focus van 'marketing en duurzaamheid' naar 'meetings en oplossingen' is de tenaamstelling QMandS omgezet naar Quality Meetings and Solutions. Hierbij wordt duurzaamheid als vanzelfsprekend geacht.

Kernwaarden

Wij zijn continue bezig om onze producten te vernieuwen en zoeken steeds naar nieuwe technologieën om te implementeren in onze producten. Ook spelen we in op ontwikkelingen binnen bedrijven en in de samenleving bij ons aanbod. Duurzaamheid staat centraal. Wij vinden het een grote uitdaging om evenementen in de breedste zin van het woord duurzaam neer te zetten en gaan die graag aan. Denk hierbij aan mobiliteit (transport van mensen, maar ook elektrische city tochten), social return of bijvoorbeeld social food waste gaat.

We leven in een wereld waarin we steeds met elkaar verbonden (kunnen) zijn en daar gaan wij als organisatie graag in mee. In groepsactiviteiten bij uitstek is er de gelegenheid om nieuwe ervaringen op te doen en jezelf en elkaar op een andere manier te ervaren. Niet alleen tijdens een activiteit zijn we in contact met elkaar, maar ook online waar we onze mooie ervaringen delen en anderen betrekken bij onze events. Technologie speelt een belangrijke rol bij verbinden. Social media, VR, AR en hologram zijn toepassingen die wij integreren in deze nieuwe tijd.

In de breedste zin van het woord willen wij mensen activeren. Steeds meer hebben we zittend werk of ploffen we op de bank na ons werk. In onze producten motiveren we deelnemers om lichamelijk in beweging te zijn, maar ook activeren we door samen te komen en elkaar te inspireren met nieuwe ideeën. Met de klant gaan we actief aan de gang om een mooie en onvergetelijke dag te organiseren en de dag ook echt bijzonder te maken. Bij voorkeur doen we dit buiten.

We geloven erin dat je samen sterker staat en dat brengen wij graag over aan onze medewerkers en zij geven dat weer door aan onze stakeholders (waaronder klanten, leveranciers en partners). Zo werken we elke keer weer samen aan ons kernproces en aan mooie momenten. Zo zijn Social Fun en Social Play activiteiten die wij intern en extern verzorgen. Enthousiasme en plezier staan hierin centraal met als  motto: Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd, en is zo waar!

Visie

Met QMandS werken wij dagelijks aan steeds nieuwe en innovatieve activiteiten waarmee we onze klanten een onvergetelijke dag (of dagen) bezorgen. Hier bedenken wij continue specifieke product-marktcombinaties voor, welke aansluiten bij de verschillende doelgroepen en behoeften van de klant. We brengen mensen samen om te ervaren. we gaan enerzijds graag (als het weer het toe laat) naar buiten om lekker actief bezig te zijn in de vorm van bijvoorbeeld een teambuilding en social fun activiteit. Anderzijds verzorgen wij diepgang en plezier door coaching en teamtrainingen. Dit is hoe we onze dagen het liefst invullen en dat willen nog jaren blijven doen.

Missie

Het bedrijf QMandS is in 2010 als ZZP-er gestart door passie en interesse in evenementen, teamtraining en (event)marketing en met het geloof door samen te werken verder te komen. Daarom werkten wij vlak na de start voor ruim 7 jaren intensief met de Be Event Group samen en ontwikkelden wij met elkaar continue nieuwe uitjes, concepten en ideeën in de evenementen markt. De samenwerking in de groep maar ook met vele (horeca)partners zorgde voor groei, financieel en in personeel. Dit is ook waarom wij het grootste evenementenbureau voor groepsuitjes in regio Eindhoven en omstreken zijn geworden.

QMandS heeft tevens slimme en geslaagde product-marktcombinaties op de (inter)nationale markt gebracht, waaronder duurzaam-uitje.nl en meetings-incentives-eindhoven.com. Wij houden van social fun en play, verzorgen aan onze klanten diverse teambuilding, workshops en personeelsuitjes, maar leveren ook coaching en teamtraining als dat (vooraf, achteraf of separaat) nodig is. Gewoon doen, actie ondernemen met oog voor kwaliteit, duurzaamheid en klantbehoeften, dat is QMandS samen met enthousiaste medewerkers en eigen trainers en begeleiders.

QMandS bv is MVO Nederland partner, SITE member, STO Garant lid, Eventbranche lid, Erkend leerbedrijf en heeft het gouden keurmerk Duurzaam Ondernemer behaald.